Thursday, October 19, 2006

Tajuk Utama 2 minggu lepas....

Ehehhe! lama aku x post blog... bukan blog ni jer, sume blog yg aku ade psswd aku x update... arini, apepon jadik aku nak make sure blog umum aku ni ter"update" dgn jayanya... haaaa! ade niat nak kata aku malas lah tu ek???, corrections ekk!!! aku x rajin jer... tp true storynya aku tgh bz siapkan mcm2 sblm cuti raya yg bleh tahan lama... dahlah aku mmg bz jgk tlg mak aku... kdg2 dpt tlg tgk jer, coz aku bawak keje opis!!! dlm pale mcm2 citer nak post... tapi sume tinggal tajuk utama jer, point sume dah amik tiket balik kg! :D ermmm xpelah, d sbbkan tajuk utama ade lagi... maka biar aku mula dgn kejadian JEREBU yg dah buat aku jadik x berapa nk sihat sepanjang bulan posa ni... bukanlah 100% nak salahkan JEREBU jer, tapi kesan dari udara yg xberapa sihat nilah, aku sesama terjebak... tiba2 pulak aku xde sore sepanjang bulan posa ni, as usual aku ni mmg kalah dgn ais, sbb aku mmg sedar diri, jadinya aku mmg jauhkan diri dr air yg sewaktu dgnnya (tapi klu affa offer kt aku Java-starbucks, ehehhe! yg tu xpe... jgn jeles ek kikin!) tp bukanlah aku jadik bisu... sore aku kira dh bleh kalahkan itik serati kat kampung kikin.. ekeke! dlm erti kata lain sore aku dah menyumbangkan diri... nak nyanyi dlm bilik air pon malu, kotlah cicak kat kat atas tercekik dengar sore aku menyumbang... dah jadi pembunuh x sengajalah pulak... ekeke! memula aku rasa xlah teruk sgt... aku pon minum air cap badak ngan air kelapa muda, mungkin bleh sejuk badan, coz aku notice yg badan dh rasa mcm org demam panas... tapi x kurang jgk! mlm2 aku minum plak air mineral, aku pon mmg xde prob. minum air kosong... makin hari makin teruk, aku gi farmasi ngan kikin belilah ubat batuk, x rajin plak ak gi klinik... lepas jer buka pose ngan kikin kat om fruit, aku minumlah ubat batuk yg aku beli kat farmasi seberang jalan tadi, kotlah bleh cure la tu jgk! hehhe... aku ni mmg sukalah tgk citer magic2... tp xde maknanya bila x lama lepas tu aku jadi flat... mcm ape jer... lembik, mengantuk gilerrrrr, sian kikin cakap sorang2... tapi sakit/gatal tekak aku 2 x kurang sikit pon! sudahnya kesan ubat tu sampai ke pagi esoknya, sib baik lg aku bleh bangun gi kije... sbb xtahan, aku sambung tido kat opis sampai tgh hari jugaklah... sori boss! coz carik xjumpa... dahlah tetiba pulak ade meeting ngan CEO... time mtg tu aku mamai sbenarnya... tapi CTRL tu penting ek... \(^-^)/

Aku proceed jgk ngan ubat farmasi tu, abiskan, nenek aku slalu cakap x baik mmbazir... sampailah selang beberapa hari bila kikin mintak aku teman dia gi klinik gigi coz dia kena buat minor operation, buang gigi bongsu, mesti kes adik beradik gigi lain dengki ni...ekekke! konon2 aku pon nak check jgklah gigi, sementara dah ade kat klinik gigi kan, bukan senang aku nak serah diri masuk kinik gigi ni.. harapan!... tapi mcm biasa, mmg tinggal harapan jerlah... aku dok jer depan kaunter tu tgk misi2 kat situ pose... terpk plak nak gi klinik, x baik2pon tekak aku ni, kikin dah kuar.. settlekan bil... mak aiii!! (((RM365.00))) pengsan!!! bleh shopping raya ni... sib baik dia pakai kad hutang hehhe! settle kikin, aku plak gi jumpa Dr. sib baik ptg tu xde org kat kinik.. so aku xlah kena Q.. terus masuk jumpa Dr... kisahnya, aku pon konon2 ngadulah kat Dr. tu aku kata, aku start sakit since JEREBU teruk kat sini... tau x, Dr.. tu marah kt aku balik.. dia kata bukan pasal JEREBU! tapi sume pasal antibodi aku tgh melawan kuman2 yg banyak kat hidung aku... (dlm pale, aku terpk... abis mane dtgnye kuman kat saluran hidung n sinus aku ni, klu bukan dari udara kat luar.. ermmm... dh tentu2lah dari udara yg x bersih aku jadik camnikan, mungkinlaaa masa kecik2 aku pernah nk jadik Dr. kot!!!) aku pon malas nak menjurus ke arah pembatalan pose yg x sengaja... aku pong senyummm jer lah dan "ooohhhh... mcm tu ke doc.???" buat2 baru kuar hutan smlm... :D pape jelah Dr... settle dgr khutbah 2, dapatlah ubat 3 - 4 rupa... pastu tunggu lagi... blah laaaa! rasanya Dr. td tu baru sekali jer aku jumpa, selalu dpt Dr. Anita.... dan yg terkini sekali untuk arini ler!... penyakit aku ni kurang dah... aku dh x de lah malu nk nyanyi lagu raya...ehhhhe!

Rasanya ni bukan post aku yg terakhir b4 raya ni... aku nak citer 2 - 3 kesah klasik lagi, tapi jodoh & pertemuan bukan keje aku, insya'allah... klu xsempatlah ek, tp aku nak wishlah siap2.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI untuk semua, klu ade pape yg aku mengarut kat sini melampau or terlampau... maaflah ek... aku manusia biasa yg teramatlah biasanya dan xde lain yg biasa melainkan biasa biasa jer..... ekkeeke!!! :D selamat berbuka untuk arini... daaaaaaaaaaa!!!

No comments:

: : : humble me : Myabadi : : :

: : : myabadimir'ain : : :

: : : myabadimir'ain : : :