Saturday, October 21, 2006

Kisah Klasik untuk Masa Depan...

Salamz... Dear all...
Bila dah cuti ni, tgh dok lepakz teringat zaman kekanak dlu... ermm xyah nak pk nak beli baju raya, kuih raya (klu rajin kenalah buat!) dan yg penting sekali kena bagi duit raya... ermm bestnya tahun tahun 2 kan... tapi skrg kenalah kuar lebih dari sikit...
Untuk kengkawan yg dah kawin n ade anak mmg lagi lah sakit, tapi :D klu dah nama pon hari raya kan, jgn lupa bawak anak anak gi ziarah org... or paling bijak, ngan kengkawan tu bgtaulah... "weiihh anak aku dah dua skrg ni, dorang mintak duit raya"... tp pandainya anak ko yg baru lahir tu mintak duit raya ek.. kekkeke! tapi bila dah d ingatkan mcm tu, kenalah hulur jgk... yelah klu dah kengkawan lama kan bila plak nak jumpa lepas tu... dan kengkawan mangsa keadaan macam aku ni x reti2 lagi... hulurlah sampul duit raya tu...
Tapi aku rasa budaya duit raya ni yg paling seronok masa kite jadi kekanak dlulah... skrg bila kite dah kerja, x banyak sikit kenalah hulur jgk duit raya untuk bebudak yg datang ke rumah... supaya nnt bila dorang dah besar pulak, dorang akan hulur pada kekanak lain... dan berterusan sampai bebile aku harap macam tulah ek... - "tangan yg memberi lebih baik dari tangan yg menerima"
indahnya hari raya bila tgk kekanak happy, dgn peragaan baju memacam kaler n pesen... x kuranglah lelaki ke perempuan... manalah x happy, lepas raya confirm yg kaya ialah kekanak... klu rajin berjalan lagilah mmg confirm kaya... dan kengkawan yg ade anak2 kaya d musim raya ni, time ni jgnlah lupa ajar dorang menabung.. coz xtau in future nnt camane kan... skrg sume depends on duit...

Ermm as for 2day aku nak ajar my fren buat s'thing kat muka dia... settlekan ape yg ptt dlu, pastu mungkin nak kuar ngan kikin ptg, pasal aku dah bz arini, dia cakap dia nak buat kueh raya pagi ni... pttnya julie ade sekali, dia br nk balik dr Subang arini, lgpon lan balik Johor tgh malam ni... so, mungkin plan ktrg akan start esok... bukan plan apepon... nak jumpa, shopping sesikit then berbuka puasa sesame... nak ajak shahrul sekali kot! tapi xtau mamat sorang tu free ke x... susah sgt nak dpt gather berempat.. mesti 3 org jer... dah jadi mcm empat jahanam jer... ekekke!!
k lah... rasanya, aku nak memulakan plan2 yg aku dah buat untuk arini... n rasanya posting ni last kot untuk bulan puasa ni... aku dah bercuti untuk hari raya start arini sampai 29th October 2006.. 30th aku start kije... (bila dah cuti lama, mmg liat bila nak start kije balik nnt !!)
Kesempatan yg ada ini aku nak mintak maaf pada kengkawan lama n baru... yelah, Mata kadang tersalah pandang, Telinga kadang tersalah dengar, Mulut kadang tersalah ucap, Hati kadang tersalah duga, Kaki terkadang tersalah langkah, Tangan terkadang tersalah rasa, Minda terkadang tersalah andai...Tangan ku hulur Di hari Mulia, Maafkan segala silap yang pasti ada... Semoga lebaran yang mulia menjanjikan seribu keinsafan buat diri kita.. Selamat Hari raya aidilfitri buat semua teman di mana jua.. pohon ku moga kesilapan dulu diampuni jua.. salam lebaran dari ku... Selamat Hari Raye, Maaf Zahir Batin... 0 - 0 lah ek ... n jgn lupa berhati-hati d jalan raya, ingatlah pd insan2 yg kita sayang...




be good ya'... chiowww for now... daaaaaaaaaaaaa!!!!!!




mizz myabadi yawww!

2 comments:

cekmi said...

pose ke idak ni? hehehe.

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih

: : : humble me : Myabadi : : :

: : : myabadimir'ain : : :

: : : myabadimir'ain : : :